Luxe Motor Varend woonschip
€ 365.000,-
Advertentiesoort: Aangeboden
Staat:
Op 18-11-2019 geplaatst
1539 keer bekeken
LUXE MOTOR HORIZON
Dit unieke schip biedt u vele mogelijkheden. Zelf supporting door Frankrijk of Europa ; zij is er op gebouwd ! Werkelijk een fantastisch en veelzijdig schip. In lijn /zeeg van schip gebouwd om Frankrijk te bevaren. Bouwjaar 1929/ 2000
Een korte opsomming :
29 mtr x 4.55 x 1.2 Daf 100 PK hoofdmotor, Daf 120 PK turbo + Kalkmann kopschroef, Lister noodgenerator, Mitsubishi hoofdgenerator, hydraulische besturing, automatisch smeersysteem, ruime living met veel licht inval , ruime stuurhut rondom met mooi uitzicht, overal dubbele veiligheid beglazing en thermopane, door schuifdeur heerlijk buiten toeven in ruime kuip.
Oliekachel Kabola pellet kachel EcoTec( CO2 neutraal) beide schakelbaar op cv systeem, boiler 80ltr op koelwater en/of 220V en/of CV, vuilwatertank 600 ltr, 3000 ltr diesel tank, komplete (LED)verlichting, blauw bord met knipperlicht, tunnelverlichting, Sailor marifoon 2042 +atis, Sailtron marifoon + atis, AIS type A, GPS koppelbaar op plottersysteem, Intercom systeem, dieptemeter met alarm, ruitenwisserinstallatie, ankergerei elektrisch met dubbelwerk en verhaalkop, Spudpalen 2 x hydraulisch, dekwasinstallatie, Hydrofoor installatie; 5000 ltr watertank. Perslucht generator incl tank, toilet, douche, wastafel, wasmachine, droger, keuken magnetron, oven, inductie kookplaat 4 pits 7 kW, afzuiging, op afstand bedienbare generatoren vanuit keuken, kluis en veel opbergruimte.
Voorzien van hydraulische lift bedoeld als invalide lift echter ook voor zware lasten geschikt. Het schip is aangepast voor eventueel rolstoelgebruik ( breedte deuren, sanitaire voorzieningen en lift).
Rookmelders en CO melders brandblussers en reddingsmaterialen, signalering water, LED verlichting.
Besturing eenvoudig en doeltreffend dmv hydrauliek in combinatie met stuurwiel / joystick ; de kopschroef wordt vanuit de stuurhut dmv joystick bediend. Een bijzonder ruime (5 x 3 mtr) en overzichtelijke stuurhut met uitloop ( aluminium pui) naar de bijzonder ruime kuip; het beschutte achterdek heeft een zonnescherm. Aan SB een kraan elektrisch hydraulisch bediend.
2 slaapkamers, Voorpiek ( waterdicht schot) met werkplaats en machinekamer, achter machinekamer en ruime opslag ruimte.
Aluminium loopplanken, meerpennen, lijnen, wrijfhouten en vele extra?s, gereedschap en reserve delen.
Het schip is in 2016 gehellingd en gekeurd ( en niet goed maar heel goed! ) en voorzien van antifouling. CVO gekeurd. Geheel professioneel gedubbeld( 2000)
Er zijn geen houtdelen verwerkt waardoor onderhoudsniveau laag blijft !
Uitermate geschikt voor vaste bewoning en bevaren. Met twee personen eenvoudig te hanteren. Het schip heeft al diverse Frankrijktochten gemaakt.
Meetbrief aanwezig evenals kadastrale registratie en keuringrapport.
Ligplaats in overleg te Kerkdriel
Kom gerust kijken als je serieuze plannen hebt om op het water te gaan wonen en/of te varen !
Interieur:
Het gehele schip is geisoleerd, heeft voldoende wandcontactdozen ( 230V) is bekleed met eiken. Het plafond is van brandwerend materiaal en de ramen zijn voorzien van lamellen. De draaikiep ramen hebben tevens maathorren. Ook de schuifdeuren in de stuurhut hebben schuifhorren. De vloer heeft een professionele laminaat vloer(8mm) met isolatie. De pelletkachel heeft een doorzichtige ruit waardoor het vlammenspel in de living goed is te zien. Deze kachel is op het CV systeem aangesloten. Ook de Kabola diesel kachel kan nog altijd worden bijgezet als back up. Bijzonder is de aanwezigheid van een rolstoellift die ook als boodschappenlift kan worden gebruikt. De afmetingen van alle deuren zijn aangepast op eventueel rolstoelgebruik.
De keuken heeft A+++ koelkast en vriezer A+++ (2016) en is er een 'garderobe' en 'kelderruimte' dat dienst doet als voorraadkast.
Het voorschip heeft een werkplaats, waar ook de noodgenerator staat (9 KVA) en de voorste spudpaal is gemonteerd, dient tevens als waterdicht compartiment. De generator wordt gebruikt voor de Inductiekookplaat ( 7 kW) of als aandrijving van de ankerlier.
De kopschroef ( Kalkman Stuurtooster)staat in een aparte machinekamer en wordt door een DAF 575 Turbo aangedreven.
De machinekamer ( onder de stuurhut ) herbergt een 575 DAF motor, een Kabola dieselkachel een Mitsubishi generator ( 12 KVA een accupakket 800 Ah , een boiler met electrisch element maar ook verwarmbaar door zowel Daf motor als Generator als CV warmte van de pelletkachel, daarnaast is hier het elektrische centrum van het schip met acculader en omvormer ( Mastervolt). De machinekamer is geisoleerd tegen geluid en warmte, heeft voldoende brandblussers. Deze machinekamer is zeer overzichtelijk ruim en netjes ; om door een ringetje te halen.
De achterpiek ( onder het achterdek) is ook geisoleerd en heeft enorm veel opbergruimte.
Bedieningpaneel stuurhut:
Rondom uitzicht met Thermopane dubbele veiligheidsbeglazing. Automatische ruitenwisser,Marifoon Sailor 2042 met Atis, Sailtron marifoon + atis, AIS type A met aansluiting voor kaartplotsysteem ( USB), Ais door Alewijnse geinstalleerd, M3 Intercomsysteem.
Besturing kan dmv stuurwiel maar ook met een joystick. Het instrumenten paneel geeft van motor en van kopschroef ; toerental, oliedruk, watertemperatuur en laadstroom aan, daarnaast indicatoren als navigatie verlichting, dashbordverlichting, stand spudpalen , stand richting roer, stand richting kopschroef, ruitenwisser en koppeling bediening, verder bedieningen van blauwbord , vuilwatertank, verstralers voor in tunnels en hoorn.
Keuring:
De Horizon heeft een CVO keuring ondergaan en kan met uitzondering van de Rijn alle wateren bevaren in Europa. Het schip is GEHEEL gedubbeld op professionele wijze. heeft nu diktes rond 6 mm. Rapport is aanwezig.
Ze is met name geschikt om Frankrijk te bevaren door een maximale hoogte van 3,30m, ze heeft daarbij twee geschikte tunnel schijnwerpers. Alle brandblus middelen en veiligheids middelen zijn aanwezig. meer info 0642842019
Contact Opnemen
U kunt inloggen om contact op te nemen.